Σε ποιες ευρωπαϊκές χώρες οδηγούν με ασφάλεια οι οδηγοί και σε ποιες χώρες προκαλούνται τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα; Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της έκθεσης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τις Ασφαλείς…
Μεταφορές, 26.025 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2013 και 199.000 τραυματίστηκαν σοβαρά.
Η χώρα που με τη μεγαλύτερη πρόοδο είναι αναμφισβήτητα η Σλοβακία καθώς μείωσε κατά 37% των συνολικών θανάτων των χρηστών του οδικού δικτύου.
Την πρώτη θέση κατέχει παραδοσιακά η Σουηδία εδώ και δέκα χρόνια καθώς προσφέρεται για το καλύτερο οδικό δίκτυο στην Ευρώπη και τα λιγότερα θανατηφόρα ατυχήματα. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Αγγλία ενώ στην τρίτη θέση η Ολλανδία. Ακολουθούν οι Δανία, Γερμανία και Ισπανία. Μεγάλη πρόοδο στην οδική ασφάλεια παρατηρείται στην Ιρλανδία η οποία το 2010 κατατάσσονταν στις τελευταίες θέσεις. Ο αλκοολισμός ήταν η κυριότερη αιτία πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
Η χώρα όμως που έκανε τη μεγαλύτερη πρόοδο στη μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, είναι η Σλοβακία αφού κατέλαβε την έβδομη θέση από την 32η που ήταν πριν από τρία χρόνια. Ακολουθεί η Φινλανδία και στη συνέχεια η Γαλλία. Η οικονομική κρίση μείωσε τα θανατηφόρα ατυχήματα στην Ελλάδα
Η χώρα μας μαζί με την Ισπανία και την Πορτογαλία σημείωσαν σημαντική πρόοδο, μειώνοντας τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων πάνω από 30%, την ίδια τριετή περίοδο. Όμως η Ελλάδα δεν ανήκει στις χώρες με την ασφαλέστερη οδήγηση αφού κατέχει την 22η θέση. Βέβαια, η μείωση των ατυχημάτων στη χώρα μας δεν οφείλεται τόσο στην πολιτική βούληση όσο στην οικονομική κρίση δεδομένου ότι έχουν μειωθεί τα ταξίδια και έχουν αποσυρθεί πολλά οχήματα.
Στην 23η θέση βρίσκεται η Βουλγαρία ενώ αμέσως μετά η Λετονία. Η Λετονία βρισκόταν στις τελευταίες θέσεις όμως η πίεση της κυβέρνησης για ασφαλέστερη οδήγηση την οδήγησε στην ψήφιση νόμου όπου υποχρεώνει τους παραβάτες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας να υπογράφουν ένα φυλλάδιο στο οποίο αναγράφεται ότι δωρεά οργάνων σε περίπτωση που χάσουν τη ζωή τους από τροχαίο δυστύχημα. Φαίνεται πως αυτός ο νόμος έβαλε σε σκέψεις τους Λετονούς οδηγούς οι οποίοι έγιναν πιο προσεκτικοί την τελευταία τριετία.
Ακολουθούν η Πολωνία, και πιο κάτω είναι το Λοξεμβούργο ενώ στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ρουμανία με τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα. Η 8η ετήσια Έκθεση Δείκτη Απόδοσης Οδικής Ασφάλειας (PIN) του ETSC βασίζεται σε ανάλυση και επίσημα στοιχεία που ελέγχονται από μία ομάδα 32 εμπειρογνωμόνων της Οδικής Ασφάλειας, από την Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 κρατών μελών.
Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» συμμετέχει ενεργά από το 2006 και εκπροσωπείται από το συγκοινωνιολόγο και μέλος του Ινστιτούτου κ. Στέλιο Ευσταθιάδη.
Via
Μεταφορές, 26.025 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από τροχαία δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2013 και 199.000 τραυματίστηκαν σοβαρά.
Η χώρα που με τη μεγαλύτερη πρόοδο είναι αναμφισβήτητα η Σλοβακία καθώς μείωσε κατά 37% των συνολικών θανάτων των χρηστών του οδικού δικτύου.
Την πρώτη θέση κατέχει παραδοσιακά η Σουηδία εδώ και δέκα χρόνια καθώς προσφέρεται για το καλύτερο οδικό δίκτυο στην Ευρώπη και τα λιγότερα θανατηφόρα ατυχήματα. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Αγγλία ενώ στην τρίτη θέση η Ολλανδία. Ακολουθούν οι Δανία, Γερμανία και Ισπανία. Μεγάλη πρόοδο στην οδική ασφάλεια παρατηρείται στην Ιρλανδία η οποία το 2010 κατατάσσονταν στις τελευταίες θέσεις. Ο αλκοολισμός ήταν η κυριότερη αιτία πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.
Η χώρα όμως που έκανε τη μεγαλύτερη πρόοδο στη μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, είναι η Σλοβακία αφού κατέλαβε την έβδομη θέση από την 32η που ήταν πριν από τρία χρόνια. Ακολουθεί η Φινλανδία και στη συνέχεια η Γαλλία. Η οικονομική κρίση μείωσε τα θανατηφόρα ατυχήματα στην Ελλάδα
Η χώρα μας μαζί με την Ισπανία και την Πορτογαλία σημείωσαν σημαντική πρόοδο, μειώνοντας τα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων πάνω από 30%, την ίδια τριετή περίοδο. Όμως η Ελλάδα δεν ανήκει στις χώρες με την ασφαλέστερη οδήγηση αφού κατέχει την 22η θέση. Βέβαια, η μείωση των ατυχημάτων στη χώρα μας δεν οφείλεται τόσο στην πολιτική βούληση όσο στην οικονομική κρίση δεδομένου ότι έχουν μειωθεί τα ταξίδια και έχουν αποσυρθεί πολλά οχήματα.
Στην 23η θέση βρίσκεται η Βουλγαρία ενώ αμέσως μετά η Λετονία. Η Λετονία βρισκόταν στις τελευταίες θέσεις όμως η πίεση της κυβέρνησης για ασφαλέστερη οδήγηση την οδήγησε στην ψήφιση νόμου όπου υποχρεώνει τους παραβάτες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας να υπογράφουν ένα φυλλάδιο στο οποίο αναγράφεται ότι δωρεά οργάνων σε περίπτωση που χάσουν τη ζωή τους από τροχαίο δυστύχημα. Φαίνεται πως αυτός ο νόμος έβαλε σε σκέψεις τους Λετονούς οδηγούς οι οποίοι έγιναν πιο προσεκτικοί την τελευταία τριετία.
Ακολουθούν η Πολωνία, και πιο κάτω είναι το Λοξεμβούργο ενώ στην τελευταία θέση βρίσκεται η Ρουμανία με τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα. Η 8η ετήσια Έκθεση Δείκτη Απόδοσης Οδικής Ασφάλειας (PIN) του ETSC βασίζεται σε ανάλυση και επίσημα στοιχεία που ελέγχονται από μία ομάδα 32 εμπειρογνωμόνων της Οδικής Ασφάλειας, από την Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 κρατών μελών.
Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» συμμετέχει ενεργά από το 2006 και εκπροσωπείται από το συγκοινωνιολόγο και μέλος του Ινστιτούτου κ. Στέλιο Ευσταθιάδη.
Via
Tags
ΕΙΔΗΣΕΙΣ