Τις αμέσως επόμενες μέρες θα ανατεθεί η περαιτέρω προώθηση των τεχνικών μελετών για τον αγωγό που θα ενώνει την Κύπρο με την Ελλάδα για μεταφορά φυσικού αερίου προς την Ιταλία, όπως δήλωσε στο συνέδριο Eastern Mediterranean Gas Conference…
στη Λευκωσία, o επικεφαλής του τομέα των διεθνών έργων στη Δημόσια Επιχείριση Αερίου της Ελλάδας Δημήτρης Μανώλης. Θα αναθέσουμε τις αμέσως επόμενες μέρες την περαιτέρω προώθηση των τεχνικών μελετών, θα προκηρύξουμε σύντομα τη διενέργεια μιας αναγνωριστικής υποθαλάσσιας έρευνας και χαρτογράφησης, η οποία θα υποβοηθήσει τις τεχνικές μελέτες που κάνουμε και έχοντας συλλέξει τα
στοιχεία από τις τεχνικές μελέτες και από τις
οικονομικές μελέτες που θα κάνουμε παράλληλα, θέλουμε να δούμε αν επιβεβαιώνονται τα οικονομικά στοιχεία και η οικονομική βιωσιμότητα του αγωγού», ανέφερε ο κ. Μανώλης σε δηλώσεις του στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων στο περιθώριο το συνεδρίου.
Πρόσθεσε πως αν τα στοιχεία αυτά επιβεβαιωθούν θα περάσουν στο αμέσως επόμενο στάδιο που είναι ο λεπτομερής πλέον σχεδιασμός και η περαιτέρω ουσιαστική ανάπτυξη του έργου που θα γίνει σε χρονικό ορίζονται 2-3 ετών.
Όπως εξήγησε, η υποθαλάσσια έρευνα θα επιβεβαιώσει αν είναι εφικτή η όδευση του αγωγού από ορισμένα σημεία που ενδεχομένως να παρουσιάζουν ορισμένες τεχνικές δυσκολίες, χωρίς να σημαίνει ότι αυτές οι δυσκολίες είναι ανυπέρβλητες. Η τεχνική βιωσιμότητα έχει επιβεβαιωθεί. Τώρα περνάμε σε μια μεγαλύτερη λεπτομέρεια», ανέφερε.
Είπε επίσης ότι το αμέσως προσεχές διάστημα θα κατατεθεί αίτηση συγχρηματοδότησης των μελετών αυτών. Το έργο Eastern Mediterranean pipeline που αναπτύσσεται από την εταιρεία IGΙ Poseidon με τη συνεργασία του κυπριακού Υπουργείου Ενέργειας έχει τη στήριξη τριών κρατών – μελών της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ιταλίας. Η αίτηση, είπε ο κ. Μανώλης θα συνοδεύεται από τρεις επιστολές υποστήριξης οι οποίες θα βοηθήσουν να ληφθεί η αιτούμενη χρηματοδότηση.
Το 2012 επιβεβαιώθηκε η τεχνική κατασκευασιμότητα του αγωγού. Όπως ανέφερε ο κ. Μανώλης
ο αγωγός είναι τεχνικά βιώσιμος, αλλά και οικονομικά βιώσιμος αφού βρέθηκαν ορισμένα πάρα πολύ ενδιαφέροντα οικονομικά στοιχεία. Οι προκαταρκτικές μελέτες που ολοκληρώσαμε (feasibility study) είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρξει ενδιαφέρον από δυνητικούς αγοραστές στην ευρωπαϊκή αγορά και επίσης ενδιαφέρον από την ΕΕ, η οποία θέλει να εξετάσει αυτή τη νέα πηγή προμήθειας για την Ευρώπη, η οποία θα γίνει μέσω μιας διαφοροποιημένης όδευσης», ανέφερε.
Αναφορικά με το εκτιμώμενο κόστος, είπε ότι η μελέτη σκοπιμότητας που ολοκληρώθηκε το 2012 και αναθεωρήθηκε το 2013 δίνει ένα ενδεικτικό κόστος μεταφοράς του αερίου στην Ιταλία της τάξεως των 6 δισ .δολαρίων που περιλαμβάνει τη μεταφορά του αερίου από τα πηγάδια, μέσω Κύπρου – Κρήτης – Πελοποννήσου, θα ενωθεί με τον αγωγό Ποσειδών και ουσιαστικά θα μεταφέρει το αέριο μέχρι το ιταλικό σύστημα.
Via
στη Λευκωσία, o επικεφαλής του τομέα των διεθνών έργων στη Δημόσια Επιχείριση Αερίου της Ελλάδας Δημήτρης Μανώλης. Θα αναθέσουμε τις αμέσως επόμενες μέρες την περαιτέρω προώθηση των τεχνικών μελετών, θα προκηρύξουμε σύντομα τη διενέργεια μιας αναγνωριστικής υποθαλάσσιας έρευνας και χαρτογράφησης, η οποία θα υποβοηθήσει τις τεχνικές μελέτες που κάνουμε και έχοντας συλλέξει τα
στοιχεία από τις τεχνικές μελέτες και από τις
οικονομικές μελέτες που θα κάνουμε παράλληλα, θέλουμε να δούμε αν επιβεβαιώνονται τα οικονομικά στοιχεία και η οικονομική βιωσιμότητα του αγωγού», ανέφερε ο κ. Μανώλης σε δηλώσεις του στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων στο περιθώριο το συνεδρίου.
Πρόσθεσε πως αν τα στοιχεία αυτά επιβεβαιωθούν θα περάσουν στο αμέσως επόμενο στάδιο που είναι ο λεπτομερής πλέον σχεδιασμός και η περαιτέρω ουσιαστική ανάπτυξη του έργου που θα γίνει σε χρονικό ορίζονται 2-3 ετών.
Όπως εξήγησε, η υποθαλάσσια έρευνα θα επιβεβαιώσει αν είναι εφικτή η όδευση του αγωγού από ορισμένα σημεία που ενδεχομένως να παρουσιάζουν ορισμένες τεχνικές δυσκολίες, χωρίς να σημαίνει ότι αυτές οι δυσκολίες είναι ανυπέρβλητες. Η τεχνική βιωσιμότητα έχει επιβεβαιωθεί. Τώρα περνάμε σε μια μεγαλύτερη λεπτομέρεια», ανέφερε.
Είπε επίσης ότι το αμέσως προσεχές διάστημα θα κατατεθεί αίτηση συγχρηματοδότησης των μελετών αυτών. Το έργο Eastern Mediterranean pipeline που αναπτύσσεται από την εταιρεία IGΙ Poseidon με τη συνεργασία του κυπριακού Υπουργείου Ενέργειας έχει τη στήριξη τριών κρατών – μελών της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ιταλίας. Η αίτηση, είπε ο κ. Μανώλης θα συνοδεύεται από τρεις επιστολές υποστήριξης οι οποίες θα βοηθήσουν να ληφθεί η αιτούμενη χρηματοδότηση.
Το 2012 επιβεβαιώθηκε η τεχνική κατασκευασιμότητα του αγωγού. Όπως ανέφερε ο κ. Μανώλης
ο αγωγός είναι τεχνικά βιώσιμος, αλλά και οικονομικά βιώσιμος αφού βρέθηκαν ορισμένα πάρα πολύ ενδιαφέροντα οικονομικά στοιχεία. Οι προκαταρκτικές μελέτες που ολοκληρώσαμε (feasibility study) είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρξει ενδιαφέρον από δυνητικούς αγοραστές στην ευρωπαϊκή αγορά και επίσης ενδιαφέρον από την ΕΕ, η οποία θέλει να εξετάσει αυτή τη νέα πηγή προμήθειας για την Ευρώπη, η οποία θα γίνει μέσω μιας διαφοροποιημένης όδευσης», ανέφερε.
Αναφορικά με το εκτιμώμενο κόστος, είπε ότι η μελέτη σκοπιμότητας που ολοκληρώθηκε το 2012 και αναθεωρήθηκε το 2013 δίνει ένα ενδεικτικό κόστος μεταφοράς του αερίου στην Ιταλία της τάξεως των 6 δισ .δολαρίων που περιλαμβάνει τη μεταφορά του αερίου από τα πηγάδια, μέσω Κύπρου – Κρήτης – Πελοποννήσου, θα ενωθεί με τον αγωγό Ποσειδών και ουσιαστικά θα μεταφέρει το αέριο μέχρι το ιταλικό σύστημα.
Via
Tags
Slider