Αν ρωτήσετε είκοσι ηγέτες επιχειρήσεων και διευθυντές μάρκετινγκ να σας δώσουν έναν ορισμό του μάρκετινγκ , θα πάρετε πιθανώς είκοσι διαφορετικές απαντήσεις. Γιατί η ιδεολογία του μάρκετινγκ είναι τόσο δύσκολο να γίνει αντιληπτή;
Σύμφωνα με τον πατέρα του σύγχρονου μάρκετινγκ, Πίτερ Νράκερ :« Επειδή ο σκοπός της επιχείρησης είναι να δημιουργήσει πελάτες, μία επιχείρηση έχει δύο – και μόνο δύο – βασικές λειτουργίες : το μάρκετινγκ και την καινοτομία. Το μάρκετινγκ είναι η ανώτατη λειτουργία της επιχείρησης.
Τι είναι λοιπόν το μάρκετινγκ; Ο θρυλικός και πρωτοπόρος καπιταλιστής και πρώην γενικός διευθυντής της Intel Μπίλ Ντάβιντοβ είπε : Το μάρκετινγκ πρέπει να εφεύρει εξ’ αρχής νέα προϊόντα και να τα εισάγει στην αγορά με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».
Το αξιοθαύμαστο είναι ότι ο Ντάβιντοβ δεν έμαθε τίποτα από αυτά στο σχολείο, με σπουδές στη μηχανολογία. Το ίδιο και ο Στιβ Τζομπς, μοναδικός στο μάρκετινγκ, ο οποίος είχε παρατήσει το κολέγιο.
Πως λοιπόν οι επιτυχημένοι του είδους μαθαίνουν το μάρκετινγκ;
Με την εμπειρία !
Οι νέες εταιρείες είναι το κατάλληλο μέρος για να μάθει κανείς να δημιουργεί καινοτόμα προϊόντα και πώς να τραβήξει την προσοχή των πιθανών πελατών. Παρά κάτω θα βρείτε επτά αλήθειες για το μάρκετινγκ:
Το Marketing είναι σαν το σεξ: Ο καθένας νομίζει ότι είναι καλός σ ‘αυτό.
Υπάρχουν περισσότερες παγίδες στο μάρκετινγκ από ό, τι σε άλλους τομείς. Κάποιοι πιστεύουν πως είναι ιδιοφυΐες στο μάρκετινγκ και πιστεύουν πως αν δημιουργήσουν μια ψεύτικη ανάγκη η δουλεία τους έχει τελειώσει. Αυτό μπορούν να το κάνουν πολλοί το ζήτημα είναι να βρεις τις πραγματικές και μακροχρόνιες ανάγκες του καταναλωτικού κοινού, ώστε το μάρκετινγκ plan σου να κρατήσει στο χρόνο , και να μην είναι ένα πυροτέχνημα στην αγορά.
Τα Brands ακόμα κερδίζουν το παιχνίδι.
Πολλοί πίστευαν ότι το εμπόριο μέσω διαδικτύου (ecommerce) θα καθιστούσε άνευ σημασίας το branding.Η πραγματικότητα είναι άκρως αντίθετη, τα brands συνεχίζουν να κρατούν την πρωτοκαθεδρία. Ο Μπόμπ Πίτμαν είπε πρόσφατα ” Η Coca – Cola δεν κερδίσει την οργανοληπτική εξέταση και η Microsoft δεν έχει το καλύτερο λειτουργικό σύστημα, αυτό που μετράει είναι το Brand”. Μεγάλες μάρκες, όπως η Apple , η Google , η Coca Cola, η IBM και η Microsoft μεσουρανούν στην αγορά, πιο δυνατές από ποτέ.
Το μάρκετινγκ στηρίζεται στην κατανόηση των ανθρώπων.
Το μυστικό βρίσκεται στο να καταλαβαίνεις τις ανάγκες των πελατών πριν καν καλά το καταλάβουν εκείνοι. Εμπιστευτείτε το ένστικτο σας .Και ενώ είναι δελεαστικό να σκεφτούμε τις αγορές ως άμορφα εικονικές οντότητες να θυμάστε ότι , ακόμα και στον κόσμο που οι πελάτες σας είναι άλλες επιχειρήσεις ( Β2Β), πίσω από κάθε προϊόν που αγοράζεται από ένα ανθρώπινο ον.
Είσαστε καινοτόμοι, αλλά ο τροχός έχει ανακαλυφθεί.
Μερικοί άνθρωποι είναι μεγάλοι εφευρέτες . Έρχονται με καινοτομίες που κανείς ποτέ δεν έχει σκεφτεί. Μπορείτε να δημιουργήσετε εκ του μηδενός καινοτόμα προϊόντα που να μπορούν και να χρειάζονται να χρησιμοποιήσουν άλλοι άνθρωποι , αυτό είναι εξαιρετικό . Αλλά δεν το βρίσκεις συχνά , το marketing παρόλα αυτά ακμάζει και με την επαναχρησιμοποίηση ήδη υπαρχόντων ιδεών με νέους τρόπους . Το πρωτοποριακό πρόγραμμα της Intel το «Inside branding» ήταν στην πραγματικότητα ένα σύστημα εμπορίας μαρμέλαδας που προσαρμόστηκε στην τεχνολογία και έπιασε!
Το μάρκετινγκ είναι πολύ σημαντικό για να το αφήσουμε στα χέρια του Τμήματος Μάρκετινγκ.
Το μάρκετινγκ είναι το επιχειρηματικό κέντρο μιας επιχείρησης. Είναι το μέρος όπου πραγματοποιείται η ανάπτυξη των προϊόντων ,η κατασκευή , η χρηματοδότηση , η επικοινωνία και οι πωλήσεις .Το μάρκετινγκ είναι μια δραστηριότητα ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία μιας εταιρείας . Συνεπώς, κάθε μέλος της ηγετικής ομάδας είναι ένα συμπλήρωμα του τμήματος μάρκετινγκ.
Οι αγορές είναι ένα παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος.
Αντίθετα με τη δημοφιλή φιλοσοφία του σήμερα ότι η προσπάθεια μετρά ανεξαρτήτως αποτελέσματος ,στις επιχειρήσεις η νίκη είναι πάντα το πιο σημαντικό στοιχείο. Αυτά που χάνει ο αγοραστής τα κερδίσει ο πωλητής. Ο πραγματικός κόσμος είναι άκρως ανταγωνιστικός. Δεν χρειάζεστε έναν μεγάλο προϋπολογισμό για να δημιουργήσετε μια μεγάλη απήχηση.
Εκτελώντας τη σωστή στρατηγική επικοινωνίας , οι έμποροι μπορούν να δημιουργήσουν μεγάλο ενθουσιασμό και ιογενή ζήτηση των πελατών για μια επιχείρηση ή ένα προϊόν που κανείς δεν έχει ακούσει ποτέ του. Και αυτό μπορεί να γίνει με ελάχιστο προϋπολογισμό. Στρατηγικές κινήσεις επικοινωνίας και προστασία των καινοτομιών της εταιρέιας. Ο Steve Jobs ήταν ακαταμάχητος στην διατήρηση της μυστικότητας σχετικά με τα προϊόντα της Apple και προστασία των νέων καινοτόμων ιδεών.
H αλήθεια είναι ότι οι πετυχημένοι στο μάρκετινγκ είναι μετρημένοι στα δάκτυλα. Και τίθεται το ερώτημα ποια είναι η σημαντικότερη πτυχή της επιχείρησης σας και πως μπορείτε να την προωθήσετε σωστά; Μια ερώτηση που πρέπει να σκεφτείτε πολύ σοβαρά. ΠΗΓΗ : spinningsm.com
Σύμφωνα με τον πατέρα του σύγχρονου μάρκετινγκ, Πίτερ Νράκερ :« Επειδή ο σκοπός της επιχείρησης είναι να δημιουργήσει πελάτες, μία επιχείρηση έχει δύο – και μόνο δύο – βασικές λειτουργίες : το μάρκετινγκ και την καινοτομία. Το μάρκετινγκ είναι η ανώτατη λειτουργία της επιχείρησης.
Τι είναι λοιπόν το μάρκετινγκ; Ο θρυλικός και πρωτοπόρος καπιταλιστής και πρώην γενικός διευθυντής της Intel Μπίλ Ντάβιντοβ είπε : Το μάρκετινγκ πρέπει να εφεύρει εξ’ αρχής νέα προϊόντα και να τα εισάγει στην αγορά με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».
Το αξιοθαύμαστο είναι ότι ο Ντάβιντοβ δεν έμαθε τίποτα από αυτά στο σχολείο, με σπουδές στη μηχανολογία. Το ίδιο και ο Στιβ Τζομπς, μοναδικός στο μάρκετινγκ, ο οποίος είχε παρατήσει το κολέγιο.
Πως λοιπόν οι επιτυχημένοι του είδους μαθαίνουν το μάρκετινγκ;
Με την εμπειρία !
Οι νέες εταιρείες είναι το κατάλληλο μέρος για να μάθει κανείς να δημιουργεί καινοτόμα προϊόντα και πώς να τραβήξει την προσοχή των πιθανών πελατών. Παρά κάτω θα βρείτε επτά αλήθειες για το μάρκετινγκ:
Το Marketing είναι σαν το σεξ: Ο καθένας νομίζει ότι είναι καλός σ ‘αυτό.
Υπάρχουν περισσότερες παγίδες στο μάρκετινγκ από ό, τι σε άλλους τομείς. Κάποιοι πιστεύουν πως είναι ιδιοφυΐες στο μάρκετινγκ και πιστεύουν πως αν δημιουργήσουν μια ψεύτικη ανάγκη η δουλεία τους έχει τελειώσει. Αυτό μπορούν να το κάνουν πολλοί το ζήτημα είναι να βρεις τις πραγματικές και μακροχρόνιες ανάγκες του καταναλωτικού κοινού, ώστε το μάρκετινγκ plan σου να κρατήσει στο χρόνο , και να μην είναι ένα πυροτέχνημα στην αγορά.
Τα Brands ακόμα κερδίζουν το παιχνίδι.
Πολλοί πίστευαν ότι το εμπόριο μέσω διαδικτύου (ecommerce) θα καθιστούσε άνευ σημασίας το branding.Η πραγματικότητα είναι άκρως αντίθετη, τα brands συνεχίζουν να κρατούν την πρωτοκαθεδρία. Ο Μπόμπ Πίτμαν είπε πρόσφατα ” Η Coca – Cola δεν κερδίσει την οργανοληπτική εξέταση και η Microsoft δεν έχει το καλύτερο λειτουργικό σύστημα, αυτό που μετράει είναι το Brand”. Μεγάλες μάρκες, όπως η Apple , η Google , η Coca Cola, η IBM και η Microsoft μεσουρανούν στην αγορά, πιο δυνατές από ποτέ.
Το μάρκετινγκ στηρίζεται στην κατανόηση των ανθρώπων.
Το μυστικό βρίσκεται στο να καταλαβαίνεις τις ανάγκες των πελατών πριν καν καλά το καταλάβουν εκείνοι. Εμπιστευτείτε το ένστικτο σας .Και ενώ είναι δελεαστικό να σκεφτούμε τις αγορές ως άμορφα εικονικές οντότητες να θυμάστε ότι , ακόμα και στον κόσμο που οι πελάτες σας είναι άλλες επιχειρήσεις ( Β2Β), πίσω από κάθε προϊόν που αγοράζεται από ένα ανθρώπινο ον.
Είσαστε καινοτόμοι, αλλά ο τροχός έχει ανακαλυφθεί.
Μερικοί άνθρωποι είναι μεγάλοι εφευρέτες . Έρχονται με καινοτομίες που κανείς ποτέ δεν έχει σκεφτεί. Μπορείτε να δημιουργήσετε εκ του μηδενός καινοτόμα προϊόντα που να μπορούν και να χρειάζονται να χρησιμοποιήσουν άλλοι άνθρωποι , αυτό είναι εξαιρετικό . Αλλά δεν το βρίσκεις συχνά , το marketing παρόλα αυτά ακμάζει και με την επαναχρησιμοποίηση ήδη υπαρχόντων ιδεών με νέους τρόπους . Το πρωτοποριακό πρόγραμμα της Intel το «Inside branding» ήταν στην πραγματικότητα ένα σύστημα εμπορίας μαρμέλαδας που προσαρμόστηκε στην τεχνολογία και έπιασε!
Το μάρκετινγκ είναι πολύ σημαντικό για να το αφήσουμε στα χέρια του Τμήματος Μάρκετινγκ.
Το μάρκετινγκ είναι το επιχειρηματικό κέντρο μιας επιχείρησης. Είναι το μέρος όπου πραγματοποιείται η ανάπτυξη των προϊόντων ,η κατασκευή , η χρηματοδότηση , η επικοινωνία και οι πωλήσεις .Το μάρκετινγκ είναι μια δραστηριότητα ζωτικής σημασίας για τη λειτουργία μιας εταιρείας . Συνεπώς, κάθε μέλος της ηγετικής ομάδας είναι ένα συμπλήρωμα του τμήματος μάρκετινγκ.
Οι αγορές είναι ένα παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος.
Αντίθετα με τη δημοφιλή φιλοσοφία του σήμερα ότι η προσπάθεια μετρά ανεξαρτήτως αποτελέσματος ,στις επιχειρήσεις η νίκη είναι πάντα το πιο σημαντικό στοιχείο. Αυτά που χάνει ο αγοραστής τα κερδίσει ο πωλητής. Ο πραγματικός κόσμος είναι άκρως ανταγωνιστικός. Δεν χρειάζεστε έναν μεγάλο προϋπολογισμό για να δημιουργήσετε μια μεγάλη απήχηση.
Εκτελώντας τη σωστή στρατηγική επικοινωνίας , οι έμποροι μπορούν να δημιουργήσουν μεγάλο ενθουσιασμό και ιογενή ζήτηση των πελατών για μια επιχείρηση ή ένα προϊόν που κανείς δεν έχει ακούσει ποτέ του. Και αυτό μπορεί να γίνει με ελάχιστο προϋπολογισμό. Στρατηγικές κινήσεις επικοινωνίας και προστασία των καινοτομιών της εταιρέιας. Ο Steve Jobs ήταν ακαταμάχητος στην διατήρηση της μυστικότητας σχετικά με τα προϊόντα της Apple και προστασία των νέων καινοτόμων ιδεών.
H αλήθεια είναι ότι οι πετυχημένοι στο μάρκετινγκ είναι μετρημένοι στα δάκτυλα. Και τίθεται το ερώτημα ποια είναι η σημαντικότερη πτυχή της επιχείρησης σας και πως μπορείτε να την προωθήσετε σωστά; Μια ερώτηση που πρέπει να σκεφτείτε πολύ σοβαρά. ΠΗΓΗ : spinningsm.com
Tags
ΕΙΔΗΣΕΙΣ