Εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα πρέπει να βάλουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη...
αν γίνουν πράξη οι εξαγγελίες για αλλαγή στον τρόπο φορολόγησης των αυτοκινήτων.
Μέχρι να δούμε την τελική μορφή που θα λάβει το μέτρο καλό είναι να περιμένουμε, ωστόσο η πρόθεση για αύξηση των εσόδων του κράτους μέσα στην επόμενη διετία από 3 ως 5 δισ. ευρώ μάλλον θα πρέπει να μας λέει πολλά υπό την έννοια ότι αυτά τα δισ. θα βγουν από κάποιες τσέπες. Σε κάθε περίπτωση η αύξηση των κερδών του κράτος μέσω της φορολογίας των αυτοκινήτων θα είναι από 1,5 δισ. ως 2,5 δισ. ευρώ το χρόνο. Μια αύξηση που μπορεί σε πολλά σημεία της να είναι δίκαιη στο σκέλος του ποιος πληρώνει, δεν παύει ωστόσο να είναι αύξηση φόρου. Απλά θυμηθείτε ότι τα έσοδα του κράτους από τον ΕΝΦΙΑ είναι κοντά στα 2,7 δισ. οπότε και σε αυτή την περίπτωση κάλλιστα θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για χαράτσι στα αυτοκίνητα! Το κράτος έχασε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ έσοδα από την κατάθεση πινακίδων. Τα έσοδα αυτά πρέπει να ανακάμψουν. Όλα αυτά οδηγούν σε ένα συμπέρασμα. Η αλλαγή στον τρόπο φορολόγησης θα είναι μόνο για το καλό των κρατικών ταμείων και όχι για την τσέπη των πολιτών. Αρκετοί θα οφεληθούν όμως το όφελος θα είναι μικρό και οι περισσότεροι έχουν μάλλον να χάσουν και μάλλον πολλά περισσότερα.
Που θα αυξηθούν οι φόροι και πως Αύξηση στη φορολογία θα προκύψει πρώτα απ' όλα μέσω των τελών ταξινόμησης τα οποία θα υπολογίζονται βάσει της εργοστασιακής τιμής. Το επικρατέστερο σενάριο είναι αύξηση του σημερινού συντελεστή στα αυτοκίνητα με λιανική τιμή 20.000 ή 25.000 ευρώ και άνω. Ουσιαστικά οι συντελεστές από 5% ως 50% θα αυξηθούν και θα επιβαρύνουν το μέσο οικογενειακό αυτοκίνητο. Αντιθέτως υπολογίζεται πως για να μην υπάρξουν απώλειες εσόδων οι μειώσεις στο τέλος ταξινόμησης που θα γίνουν στα μικρότερης αξίας αυτοκίνητα θα είναι μικρές. Αύξηση στο κόστος εισαγωγής και φυσικά στην πώληση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα σημάνει και η εξαγγελία για
Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς.
Άσχημα είναι τα νέα για όσους έχουν παλιό αυτοκίνητο άνω των 20 ετών καθώς θα μπει χαράτσι, πιθανότατα μέσω τελών κυκλοφορίας. Όσοι θελήσουν να αλλάξουν το αυτοκίνητο μάλλον δεν θα έχουν κανένα όφελος από την απόσυρση αφού θα ευνοείται μόνο η αγορά οχήματος χαμηλής τιμής αγοράς. Αντίθετα όποιος επιλέξει ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης εργοστασιακής αξίας θα πρέπει να υπολογίσει εκτός από αυξημένο τέλος ταξινόμησης, αυξημένο τέλος κυκλοφορίας και αυξημένο τεκμήριο διαβίωσης. Την ίδια ώρα και με τα περισσότερα αυτοκίνητα που πλέον εισάγονται στη χώρα να είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, απαλλασσόμενα δηλαδή των τελών κυκλοφορίας, όλα δείχνουν ότι αναζητείται τρόπος να φορολογηθούν και αυτά. Δηλαδή εκτός του ότι θα υπάρξει αύξηση της τιμής τους καθώς θα αυξηθεί το τέλος ταξινόμησης εξετάζεται και η επιβολή τέλους κυκλοφορίας.
Via
αν γίνουν πράξη οι εξαγγελίες για αλλαγή στον τρόπο φορολόγησης των αυτοκινήτων.
Μέχρι να δούμε την τελική μορφή που θα λάβει το μέτρο καλό είναι να περιμένουμε, ωστόσο η πρόθεση για αύξηση των εσόδων του κράτους μέσα στην επόμενη διετία από 3 ως 5 δισ. ευρώ μάλλον θα πρέπει να μας λέει πολλά υπό την έννοια ότι αυτά τα δισ. θα βγουν από κάποιες τσέπες. Σε κάθε περίπτωση η αύξηση των κερδών του κράτος μέσω της φορολογίας των αυτοκινήτων θα είναι από 1,5 δισ. ως 2,5 δισ. ευρώ το χρόνο. Μια αύξηση που μπορεί σε πολλά σημεία της να είναι δίκαιη στο σκέλος του ποιος πληρώνει, δεν παύει ωστόσο να είναι αύξηση φόρου. Απλά θυμηθείτε ότι τα έσοδα του κράτους από τον ΕΝΦΙΑ είναι κοντά στα 2,7 δισ. οπότε και σε αυτή την περίπτωση κάλλιστα θα μπορούσε κανείς να μιλήσει για χαράτσι στα αυτοκίνητα! Το κράτος έχασε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ έσοδα από την κατάθεση πινακίδων. Τα έσοδα αυτά πρέπει να ανακάμψουν. Όλα αυτά οδηγούν σε ένα συμπέρασμα. Η αλλαγή στον τρόπο φορολόγησης θα είναι μόνο για το καλό των κρατικών ταμείων και όχι για την τσέπη των πολιτών. Αρκετοί θα οφεληθούν όμως το όφελος θα είναι μικρό και οι περισσότεροι έχουν μάλλον να χάσουν και μάλλον πολλά περισσότερα.
Που θα αυξηθούν οι φόροι και πως Αύξηση στη φορολογία θα προκύψει πρώτα απ' όλα μέσω των τελών ταξινόμησης τα οποία θα υπολογίζονται βάσει της εργοστασιακής τιμής. Το επικρατέστερο σενάριο είναι αύξηση του σημερινού συντελεστή στα αυτοκίνητα με λιανική τιμή 20.000 ή 25.000 ευρώ και άνω. Ουσιαστικά οι συντελεστές από 5% ως 50% θα αυξηθούν και θα επιβαρύνουν το μέσο οικογενειακό αυτοκίνητο. Αντιθέτως υπολογίζεται πως για να μην υπάρξουν απώλειες εσόδων οι μειώσεις στο τέλος ταξινόμησης που θα γίνουν στα μικρότερης αξίας αυτοκίνητα θα είναι μικρές. Αύξηση στο κόστος εισαγωγής και φυσικά στην πώληση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα σημάνει και η εξαγγελία για
Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς.
Άσχημα είναι τα νέα για όσους έχουν παλιό αυτοκίνητο άνω των 20 ετών καθώς θα μπει χαράτσι, πιθανότατα μέσω τελών κυκλοφορίας. Όσοι θελήσουν να αλλάξουν το αυτοκίνητο μάλλον δεν θα έχουν κανένα όφελος από την απόσυρση αφού θα ευνοείται μόνο η αγορά οχήματος χαμηλής τιμής αγοράς. Αντίθετα όποιος επιλέξει ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης εργοστασιακής αξίας θα πρέπει να υπολογίσει εκτός από αυξημένο τέλος ταξινόμησης, αυξημένο τέλος κυκλοφορίας και αυξημένο τεκμήριο διαβίωσης. Την ίδια ώρα και με τα περισσότερα αυτοκίνητα που πλέον εισάγονται στη χώρα να είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, απαλλασσόμενα δηλαδή των τελών κυκλοφορίας, όλα δείχνουν ότι αναζητείται τρόπος να φορολογηθούν και αυτά. Δηλαδή εκτός του ότι θα υπάρξει αύξηση της τιμής τους καθώς θα αυξηθεί το τέλος ταξινόμησης εξετάζεται και η επιβολή τέλους κυκλοφορίας.
Via
Tags
Slider