Μεγαλύτερο το πλήγμα, αν έχει συνημμένα αρχεία! Πόσο επιβλαβής για το κλίμα είναι η χρήση μηχανών αναζήτησης, οι πλαστικές σακούλες και ο ...καπουτσίνο!
Πράγματα που κάνουμε καθημερινά, δύσκολα μπορούμε να φανταστούμε ότι είναι δυνατό να επιβαρύνουν το
περιβάλλον. Και όμως, με τον τρόπο τους, βάζουν το «χεράκι» τους για να επιδεινώσουν την κλιματική αλλαγή. Ακόμη κι ένα απλό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) αφήνει το δικό του «αποτύπωμα» άνθρακα, αυξάνοντας έτσι τα «αέρια του θερμοκηπίου». Ένα e-mail εκτιμάται ότι προσθέτει περίπου 4 γρ. ισοδυνάμου διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Αν μάλιστα έχει ένα μεγάλο συνημμένο αρχείο, τότε η επιβάρυνση φθάνει τα 50 γραμμάρια ισοδυνάμου διοξειδίου. Πέντε τέτοια μηνύματα με φωτογραφίες, βίντεο ή μεγάλα αρχεία κειμένου είναι ισοδύναμα με το να καίγονται 120 γρ. άνθρακα. Αν στείλει κάποιος 65 μηνύματα, επιβαρύνει το περιβάλλον όσο όταν οδηγεί ένα μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητο σε απόσταση 1 χλμ. Ένα ανεπιθύμητο μήνυμα (spam), ακόμη κι αν δεν το ανοίξει κανείς, «εκπέμπει» 0,3 γραμμάρια ισοδυνάμου διοξειδίου. Το παγκόσμιο «αποτύπωμα» άνθρακα όλων των ανεπιθύμητων μηνυμάτων που στέλνονται μέσα σε ένα έτος, είναι ισοδύναμο με τα αέρια του θερμοκηπίου που εκπέμπουν 3,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα, τα οποία καίνε 7,6 δισεκατομμύρια λίτρα βενζίνης ετησίως. Μια απλή διαδικτυακή αναζήτηση στη Google «καίει» 0,2 γραμμάρια ισοδυνάμου διοξειδίου αν γίνει από έναν σύγχρονο φορητό υπολογιστή και 4,5 γραμμάρια αν γίνει από κάποιον παλαιό επιτραπέζιο υπολογιστή. Ένα μήνυμα κειμένου από κινητό τηλέφωνο «εκπέμπει» περίπου 0,014 γραμμάρια ισοδυνάμου διοξειδίου. Πολλαπλή η επιβάρυνση Η επιβάρυνση από τα e-mails και τις αναζητήσεις είναι έμμεση, αν συνυπολογισθεί ότι για να στείλει κανείς ένα μήνυμα, πρέπει να λειτουργήσει ο υπολογιστής του, το μόντεμ-ρούτερ του, ο κεντρικός υπολογιστής (server) στον πάροχο διαδικτύου κ.α. Όλα αυτά καίνε ρεύμα, το οποίο για να παραχθεί, χρειάζεται καύση ορυκτών καυσίμων, άρα άνθρακα. Επιπλέον, για να κατασκευαστούν οι υπολογιστές και οι ηλεκτρονικές συσκευές που στέλνουν το e-mail, έχει μεσολαβήσει η αναπόφευκτη βιομηχανική εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα. Όμως και άλλα καθημερινά πράγματα έχουν το δικό τους περιβαλλοντικό «αποτύπωμα». Μια πλαστική σακούλα σούπερ-μάρκετ έχει αποτύπωμα άνθρακα δέκα γραμμαρίων διοξειδίου, ενώ μια χάρτινη τετραπλάσιο (40 γραμμάρια). Ένα πλαστικό μπουκάλι εμφιαλωμένου νερού «εκπέμπει» σχεδόν 1.150 φορές περισσότερο άνθρακα από ό,τι ένα ποτήρι νερό από τη βρύση. Ένας καφές καπουτσίνο επιβαρύνει το περιβάλλον πολύ, με 235 γραμμάρια ισοδυνάμου διοξειδίου, κυρίως λόγω των εκπομπών αερίων από την αγελάδα που παρήγαγε το γάλα του καφέ. Ένα φλιτζάνι τσάι ή καφέ χωρίς γάλα έχει «αποτύπωμα» 21 γραμμαρίων. Από την άλλη, όσο μεγαλύτερη είναι η τηλεόραση και όσο περισσότερη ώρα κάθεται κανείς μπροστά της, τόσο πιο πολύ επιβαρύνει την ατμόσφαιρα. Δύο ώρες παρακολούθησης σε μια τηλεόραση 24 ιντσών τύπου plasma «εκπέμπει» 440 γραμμάρια διοξειδίου, περίπου όσο το οδήγημα του αυτοκινήτου για 1,6 χιλιόμετρα. Δύο ώρες μπροστά σε μια οθόνη 32 ιντσών τύπου LCD «εκπέμπουν» 176 γραμμάρια ισοδυνάμου διοξειδίου του άνθρακα.
Via
περιβάλλον. Και όμως, με τον τρόπο τους, βάζουν το «χεράκι» τους για να επιδεινώσουν την κλιματική αλλαγή. Ακόμη κι ένα απλό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) αφήνει το δικό του «αποτύπωμα» άνθρακα, αυξάνοντας έτσι τα «αέρια του θερμοκηπίου». Ένα e-mail εκτιμάται ότι προσθέτει περίπου 4 γρ. ισοδυνάμου διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα. Αν μάλιστα έχει ένα μεγάλο συνημμένο αρχείο, τότε η επιβάρυνση φθάνει τα 50 γραμμάρια ισοδυνάμου διοξειδίου. Πέντε τέτοια μηνύματα με φωτογραφίες, βίντεο ή μεγάλα αρχεία κειμένου είναι ισοδύναμα με το να καίγονται 120 γρ. άνθρακα. Αν στείλει κάποιος 65 μηνύματα, επιβαρύνει το περιβάλλον όσο όταν οδηγεί ένα μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητο σε απόσταση 1 χλμ. Ένα ανεπιθύμητο μήνυμα (spam), ακόμη κι αν δεν το ανοίξει κανείς, «εκπέμπει» 0,3 γραμμάρια ισοδυνάμου διοξειδίου. Το παγκόσμιο «αποτύπωμα» άνθρακα όλων των ανεπιθύμητων μηνυμάτων που στέλνονται μέσα σε ένα έτος, είναι ισοδύναμο με τα αέρια του θερμοκηπίου που εκπέμπουν 3,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα, τα οποία καίνε 7,6 δισεκατομμύρια λίτρα βενζίνης ετησίως. Μια απλή διαδικτυακή αναζήτηση στη Google «καίει» 0,2 γραμμάρια ισοδυνάμου διοξειδίου αν γίνει από έναν σύγχρονο φορητό υπολογιστή και 4,5 γραμμάρια αν γίνει από κάποιον παλαιό επιτραπέζιο υπολογιστή. Ένα μήνυμα κειμένου από κινητό τηλέφωνο «εκπέμπει» περίπου 0,014 γραμμάρια ισοδυνάμου διοξειδίου. Πολλαπλή η επιβάρυνση Η επιβάρυνση από τα e-mails και τις αναζητήσεις είναι έμμεση, αν συνυπολογισθεί ότι για να στείλει κανείς ένα μήνυμα, πρέπει να λειτουργήσει ο υπολογιστής του, το μόντεμ-ρούτερ του, ο κεντρικός υπολογιστής (server) στον πάροχο διαδικτύου κ.α. Όλα αυτά καίνε ρεύμα, το οποίο για να παραχθεί, χρειάζεται καύση ορυκτών καυσίμων, άρα άνθρακα. Επιπλέον, για να κατασκευαστούν οι υπολογιστές και οι ηλεκτρονικές συσκευές που στέλνουν το e-mail, έχει μεσολαβήσει η αναπόφευκτη βιομηχανική εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα και άλλων αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα. Όμως και άλλα καθημερινά πράγματα έχουν το δικό τους περιβαλλοντικό «αποτύπωμα». Μια πλαστική σακούλα σούπερ-μάρκετ έχει αποτύπωμα άνθρακα δέκα γραμμαρίων διοξειδίου, ενώ μια χάρτινη τετραπλάσιο (40 γραμμάρια). Ένα πλαστικό μπουκάλι εμφιαλωμένου νερού «εκπέμπει» σχεδόν 1.150 φορές περισσότερο άνθρακα από ό,τι ένα ποτήρι νερό από τη βρύση. Ένας καφές καπουτσίνο επιβαρύνει το περιβάλλον πολύ, με 235 γραμμάρια ισοδυνάμου διοξειδίου, κυρίως λόγω των εκπομπών αερίων από την αγελάδα που παρήγαγε το γάλα του καφέ. Ένα φλιτζάνι τσάι ή καφέ χωρίς γάλα έχει «αποτύπωμα» 21 γραμμαρίων. Από την άλλη, όσο μεγαλύτερη είναι η τηλεόραση και όσο περισσότερη ώρα κάθεται κανείς μπροστά της, τόσο πιο πολύ επιβαρύνει την ατμόσφαιρα. Δύο ώρες παρακολούθησης σε μια τηλεόραση 24 ιντσών τύπου plasma «εκπέμπει» 440 γραμμάρια διοξειδίου, περίπου όσο το οδήγημα του αυτοκινήτου για 1,6 χιλιόμετρα. Δύο ώρες μπροστά σε μια οθόνη 32 ιντσών τύπου LCD «εκπέμπουν» 176 γραμμάρια ισοδυνάμου διοξειδίου του άνθρακα.
Via
Tags
Slider