Ονομάζεται "μαύρο κουτί" γιατί αυτό ήταν και το πρώτο του χρώμα.
Σήμερα τα όργανα αυτά έχουν πορτοκαλί φωσφορίζουσα
απόχρωση, ώστε να εντοπίζονται εύκολα σε περίπτωση αεροπορικού
δυστυχήματος, ιδιαίτερα αν έχουν πέσει στη θάλασσα. Και δεν είναι ποτέ
ένα, αλλά δύο: το CVR (Cockpit Voice Recorder) και το FDR (Flight Data Recorder).
Το CVR
καταγράφει οτιδήποτε συμβαίνει στο θάλαμο διακυβέρνησης, όπως τις
συνομιλίες με τον πύργο ελέγχου, τα μετεωρολογικά δελτία πτήσης, τους
τυχόν παράξενους θορύβους της μηχανής, ακόμα και τις συνομιλίες του
πληρώματος στο πιλοτήριο. Έχει αυτονομία δύο ωρών - μετά από αυτό το
χρονικό διάστημα ξεκινά από την αρχή και συνεχίζει να καταγράφει από το
σημείο όπου σταμάτησε.
Το CVR αντέχει σε θερμοκρασία εκατόν δέκα βαθμών Κελσίου για τριάντα λεπτά και σε υδροστατική πίεση έξι χιλιάδων μέτρων βάθους. Το FDR,
αντίθετα, καταγράφει από έξι έως τριακόσιες διαφορετικές παραμέτρους
πτήσης: το υψόμετρο, την ιπποδύναμη των μηχανών, τη θέση των πτερυγίων
και των τροχών κ.ά. Έχει είκοσι πέντε ώρες αυτονομία κι αντέχει στη
φωτιά όσο και το CVR.
Τα δύο κουτιά είναι τοποθετημένα στην ουρά του αεροσκάφους, η οποία
θεωρείται το ασφαλέστερο σημείο. Ένα μαύρο κουτί μήκους ογδόντα
εκατοστών και πλάτους είκοσι πέντε εκατοστών κοστίζει από δεκαπέντε μέχρι
και 75000 χιλιάδες ευρώ.
Via
Σήμερα τα όργανα αυτά έχουν πορτοκαλί φωσφορίζουσα
απόχρωση, ώστε να εντοπίζονται εύκολα σε περίπτωση αεροπορικού
δυστυχήματος, ιδιαίτερα αν έχουν πέσει στη θάλασσα. Και δεν είναι ποτέ
ένα, αλλά δύο: το CVR (Cockpit Voice Recorder) και το FDR (Flight Data Recorder).
Το CVR
καταγράφει οτιδήποτε συμβαίνει στο θάλαμο διακυβέρνησης, όπως τις
συνομιλίες με τον πύργο ελέγχου, τα μετεωρολογικά δελτία πτήσης, τους
τυχόν παράξενους θορύβους της μηχανής, ακόμα και τις συνομιλίες του
πληρώματος στο πιλοτήριο. Έχει αυτονομία δύο ωρών - μετά από αυτό το
χρονικό διάστημα ξεκινά από την αρχή και συνεχίζει να καταγράφει από το
σημείο όπου σταμάτησε.
Το CVR αντέχει σε θερμοκρασία εκατόν δέκα βαθμών Κελσίου για τριάντα λεπτά και σε υδροστατική πίεση έξι χιλιάδων μέτρων βάθους. Το FDR,
αντίθετα, καταγράφει από έξι έως τριακόσιες διαφορετικές παραμέτρους
πτήσης: το υψόμετρο, την ιπποδύναμη των μηχανών, τη θέση των πτερυγίων
και των τροχών κ.ά. Έχει είκοσι πέντε ώρες αυτονομία κι αντέχει στη
φωτιά όσο και το CVR.
Τα δύο κουτιά είναι τοποθετημένα στην ουρά του αεροσκάφους, η οποία
θεωρείται το ασφαλέστερο σημείο. Ένα μαύρο κουτί μήκους ογδόντα
εκατοστών και πλάτους είκοσι πέντε εκατοστών κοστίζει από δεκαπέντε μέχρι
και 75000 χιλιάδες ευρώ.
Via
Tags
Slider