Bγαίνουν στο «σφυρί» σουπερμάρκετ της Μαρινόπουλος

Πωλητήριο» μπήκε σε hypermarket που έφερε το σήμα Carrefour στην Bουλγαρία και ανήκε στην CMB Bulgaria, θυγατρική εταιρεία του Ομίλου Μαρινόπουλος. Σύμφωνα με τo ξένο site SEEnews, το ακίνητο βγαίνει σε πλειστηριασμό μετά από διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης λόγω χρεών και η αρχική τιμή έχει οριστεί στα 22,68 εκατομμύρια βουλγάρικα λέβ (11.6 εκατ. ευρώ). Το hypermarket, βρίσκεται σε εμπορικό κέντρο στην πόλη Στάρα Ζαγόρα της γειτονικής χώρας και έχει συνολικό εμβαδό 9,255 τμ. AdTech Ad Αξίζει να σημειωθεί πως η εξέλιξη αυτή έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά προβλημάτων για την θυγατρική της Μαρινόπουλος στην Βουλγαρία. Νωρίτερα μέσα στο 2016 τέθηκαν σε πλειστηριασμό δυο ακόμη supermarket Carrefour, τα οποία λειτουργούσαν στους χώρους εμπορικών κέντρων στην Σόφια. Λόγος ήταν και αυτή την φορά τα χρέη της εταιρείας και οι αρμόδιοι είχαν θέσει σαν τίμημα για τα δυο ακίνητα τα

45.3 εκατομμύρια βουλγάρικα λέβ (23,2 εκατ. ευρώ). Επιπρόσθετα, στα μέσα Ιουνίου τα βουλγαρικά μέσα ανέφεραν πως η Carrefour αποχώρησε από ένα ακόμη εμπορικό κέντρο στην Βουλγαρία, όπου μίσθωνε χώρο για να λειτουργεί κατάστημα. Η Μαρινόπουλος αποτελεί τον αποκλειστικό δικαιοδόχο της Carrefour στην Ελλάδα, την Κύπρο, την Βουλγαρία και την Αλβανία και σε άλλες χώρες των Βαλκανίων από τον Ιούνιο του 2012, όταν η Carrefour ουσιαστικά αποφάσισε να αποχωρήσει από το κοινό σχήμα που υπήρχε με τον ελληνικό όμιλο.

Όπως είχε ανακοινωθεί τότε,

οι Όμιλοι

Carrefour και Μαρινόπουλος συμφώνησαν

να αναθέσουν την διαχείριση

της λειτουργίας, των σημάτων και την ανάπτυξη των καταστημάτων Carrefour Μαρινόπουλος

στον Όμιλο Μαρινόπουλου,

ο οποίος μετατράπηκε στον μοναδικό μέτοχο της εταιρείας. To deal που ναυάγησε… Τον Σεπτέμβριο του 2014 η Μαρινόπουλος διέθετε 22 σημεία στη Βουλγαρία και το πλάνο της περιελάμβανε την ανάπτυξη αρκετών ακόμη σημείων.

Τον Νοέμβριο, μάλιστα, της ίδιας χρονιάς παρουσιάστηκε να προχωρά σε ένα μεγάλο deal

στην γειτονική χώρα. Πιο συγκεκριμένα, εκείνη την περίοδο ανακοινώθηκε πως η η AP Mart AD, ιδιοκτήτρια εταιρεία της αλυσίδας super market Piccadilly στη Βουλγαρία και η CMB Bulgaria, ιδιοκτήτρια εταιρεία της αλυσίδας super market Carrefour Bulgaria είχαν καταλήξει σε συμφωνία για τη συγχώνευση των επιχειρήσεων λιανεμπορίου Piccadilly και Carrefour Μαρινόπουλος Βουλγαρίας. Οι δύο πλευρές ανακοίνωσαν πως είχαν συμφωνήσει

από κοινού σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 46 εκατ. βουλγαρικών λεβ (50% εντός του 2014 και 50% εντός του 2015) προκειμένου να βελτιωθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις πληρωμών των προμηθευτών και να υποστηριχθεί περαιτέρω η λειτουργία της επιχείρησης. Στο πλαίσιο της συμφωνίας, οι AP Mart AD και CMB Bulgaria αναμενόταν διατηρήσουν ίσα ποσοστά στη νέα κοινοπραξία, η οποία αφορούσε στη λειτουργία δικτύου 75 καταστημάτων στη Βουλγαρία, με περίπου 3.000 εργαζομένους και ετήσιο τζίρο 452 εκατ. BGN για το 2013. Στόχος του νέου σχήματος ήταν η επιτυχής συγχώνευσης των δύο brands και η επέκταση του

δικτύου των καταστημάτων, με μια έμπειρη διοικητική ομάδα να αναλαμβάνει να φέρει εις πέρας το εγχείρημα. Αναλυτικότερα, επικεφαλής των δύο σχημάτων, ως Regional Manager ανέλαβε ο διευθύνων σύμβουλος της Μαρινόπουλος Α.Ε. Jerome Loubere, ενώ σε τοπικό επίπεδο, συνεπικεφαλής του σχήματος τοποθετήθηκαν ο Milos Ristic της CMB Bulgaria και η Tanya Kosseva-Boshova της Piccadilly. Περίπου 6 μήνες μετά όμως, στα τέλη Ιουλίου του 2015, το deal ματαιώθηκε. Σε ανακοίνωση

που εξέδωσε τότε η θυγατρική του Ομίλου Μαρινόπουλος στη Βουλγαρία αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Η CMB B.V. θα συνεχίσει να λειτουργεί το δίκτυό της αυτόνομα, κάτω από μία καινούργια έμπειρη διοικητική ομάδα, η οποία άμεσα θα εφαρμόσει σχέδιο, προκειμένου να ενισχύσει περαιτέρω τη λειτουργία της, τοποθετώντας τις απαιτήσεις και τις ανάγκες των καταναλωτών στο επίκεντρο της δραστηριότητας της». Σύμφωνα, όμως, με τα media της Βουλγαρίας προβλήματα που είχαν αρχίσει να εμφανίζονται ήδη από το 2014 δεν μπόρεσαν να καταπολεμηθούν, με αποτέλεσμα να καταγράφονται σημαντικές ελλείψεις στα ράφια του δικτύου της θυγατρικής της Μαρινόπουλος. Φέτος δε, όπως σημειώθηκε,

η κατάσταση έγινε ακόμη χειρότερη και οδήγησε στους προαναφερθέντες πλειστηριασμούς των ακινήτων λόγω χρεών της CMB… Eντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός πως στα τέλη Μαρτίου, πριν τις αιτήσεις υπαγωγής στο άρθρο 99 και την σημερινή αγωνία για την επιβίωση της εταιρείας, η Μαρινόπουλος πέρα από τις κινήσεις στην Ελλάδα (deal με Σκλαβενίτη για τα hypermarket, ανανέωση δικτύου, νέα διοικητική ομάδα κλπ) παρουσιαζόταν να έχει σχέδια και

για την αγορά της Βουλγαρίας. Συγκεκριμένα, πληροφορίες από το περιβάλλον της εταιρείας, ήθελαν την Μαρινόπουλος να περιορίζεται στην Βουλγαρία όσον αφορά τα Βαλκάνια, με την οριστική αποχώρηση από την Αλβανία και την ΠΓΔΜ να θεωρείται σχεδόν βέβαιη. Βέβαια, οι σημερινές εξελίξεις δείχνουν πως ούτε η Βουλγαρία μάλλον θα είναι στο πλάνο της επόμενης ημέρας της αλυσίδας ενώ όλο πιο δύσκολα δείχνουν τα πράγματα και για την πορεία της στην Ελλάδα.. Toυ Δημήτρη Τσουκαλά VIA

Via

Thermo-portal.gr
banner ads             -->
Νεότερη Παλαιότερη