Γιατί μόνο οδηγώντας με σύνεση θα κάνουμε οικονομία...
Ο τρόπος οδήγησης μπορεί να αυξήσει δραματικά την κατανάλωση, ανατρέποντας οποιεσδήποτε αναλογίες μεταξύ των διάφορων μοντέλων. Γιατί μόνο οδηγώντας με σύνεση θα κάνουμε οικονομία.....: 1.
Δεν επιταχύνουμε απότομα αν δεν υπάρχει λόγος. Περισσότερο γκάζι σημαίνει μεγαλύτερη κατανάλωση. Επιταχύνουμε και επιβραδύνουμε όσο μπορούμε πιο ομαλά, προσπαθώντας να προσαρμοστούμε στη ροή της κυκλοφορίας. 2.
Αποφεύγουμε να "γεμίζουμε" τις ταχύτητες χωρίς λόγο. Αλλάζουμε γρήγορα ταχύτητες (από 1η σε 2α και από 2α σε 3η κ.ο.κ) εφόσον νιώθουμε ότι ο κινητήρας ήδη "τραβάει". Συνήθως αυτό συμβαίνει πριν από τις στροφές στις οποίες εμφανίζεται η μέγιστη ροπή, γύρω στις 2.500 στροφές/λεπτό. Χαμηλότερες στροφές λειτουργίας ίσον χαμηλότερη κατανάλωση. 3...Επιβραδύνουμε απαλά, με όσο το δυνατόν λιγότερο φρένο, πραγματοποιώντας ομαλά "κατεβάσματα" ταχυτήτων (π.χ. από 4η σε 3η και από 3η σε 2α). 4...Στις κατηφόρες ποτέ δεν βάζουμε νεκρά. Όταν έχουμε κάποια ταχύτητα στο κιβώτιο (κάτι που επιβάλλεται και για λόγους ασφαλείας - για να "κόβουμε φόρα") και δεν πατάμε γκάζι, δεν καταναλώνουμε βενζίνη, αφού χωρίς γκάζι η παροχή της διακόπτεται. Αντίθετα, με νεκρά και τον κινητήρα στο ρελαντί καταναλώνουμε άσκοπα καύσιμο. 5...Σβήνουμε τη μηχανή του αυτοκινήτου μας όταν μένουμε ακίνητοι για πολλή ώρα. 6...Αφαιρούμε τη σχάρα ή την μπαγκαζιέρα από την οροφή όταν δεν μεταφέρουμε κάποιο φορτίο, γιατί διαφορετικά αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση και κατά συνέπεια και η κατανάλωση. 7.
Φροντίζουμε ώστε το πορτ μπαγκάζ μας να είναι όσο το δυνατόν πιο άδειο. Δεν υπάρχει, για παράδειγμα, κανένας λόγος να έχουμε μαζί μας αντιολισθητικές αλυσίδες το καλοκαίρι. Μεγαλύτερο βάρος, μεγαλύτερη κατανάλωση. 8...Αποφεύγουμε το air condition όταν κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες (έως 50 km/h). Η χρήση του αυξάνει την κατανάλωση. Σε μεγάλες ταχύτητες, όμως, είναι προτιμότερο να το θέτουμε σε λειτουργία και να κλείνουμε τα παράθυρα, γιατί αλλιώς αυξάνεται πολύ η αεροδυναμική αντίσταση. 9.. Ελέγχουμε τακτικά (σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή) τις πιέσεις των ελαστικών μας. Χαμηλότερη πίεση στα λάστιχα, μεγαλύτερη κατανάλωση. 10.Στο ταξίδι, η λογικότερη σχέση κατανάλωσης /χρόνου ταξιδιού είναι στα 120 έως 140 km/h. Εννοείται ότι στο κιβώτιο επιλέγουμε τη μεγαλύτερη σχέση (5η ή 6η ή 7η, ανάλογα με το αυτοκίνητό μας), ώστε οι στροφές του κινητήρα να είναι οι λιγότερες δυνατές. Χαμηλότερη ταχύτητα σημαίνει χαμηλότερη κατανάλωση. 11.Εμπιστευόμαστε τους υπολογιστές ταξιδιού και τις ενδείξεις που δείχνουν, οι οποίες μας βοηθούν να βλέπουμε πόση (λίγη ή πολλή) βενζίνη καταναλώνουμε.
i-diadromi
Via
Ο τρόπος οδήγησης μπορεί να αυξήσει δραματικά την κατανάλωση, ανατρέποντας οποιεσδήποτε αναλογίες μεταξύ των διάφορων μοντέλων. Γιατί μόνο οδηγώντας με σύνεση θα κάνουμε οικονομία.....: 1.
Δεν επιταχύνουμε απότομα αν δεν υπάρχει λόγος. Περισσότερο γκάζι σημαίνει μεγαλύτερη κατανάλωση. Επιταχύνουμε και επιβραδύνουμε όσο μπορούμε πιο ομαλά, προσπαθώντας να προσαρμοστούμε στη ροή της κυκλοφορίας. 2.
Αποφεύγουμε να "γεμίζουμε" τις ταχύτητες χωρίς λόγο. Αλλάζουμε γρήγορα ταχύτητες (από 1η σε 2α και από 2α σε 3η κ.ο.κ) εφόσον νιώθουμε ότι ο κινητήρας ήδη "τραβάει". Συνήθως αυτό συμβαίνει πριν από τις στροφές στις οποίες εμφανίζεται η μέγιστη ροπή, γύρω στις 2.500 στροφές/λεπτό. Χαμηλότερες στροφές λειτουργίας ίσον χαμηλότερη κατανάλωση. 3...Επιβραδύνουμε απαλά, με όσο το δυνατόν λιγότερο φρένο, πραγματοποιώντας ομαλά "κατεβάσματα" ταχυτήτων (π.χ. από 4η σε 3η και από 3η σε 2α). 4...Στις κατηφόρες ποτέ δεν βάζουμε νεκρά. Όταν έχουμε κάποια ταχύτητα στο κιβώτιο (κάτι που επιβάλλεται και για λόγους ασφαλείας - για να "κόβουμε φόρα") και δεν πατάμε γκάζι, δεν καταναλώνουμε βενζίνη, αφού χωρίς γκάζι η παροχή της διακόπτεται. Αντίθετα, με νεκρά και τον κινητήρα στο ρελαντί καταναλώνουμε άσκοπα καύσιμο. 5...Σβήνουμε τη μηχανή του αυτοκινήτου μας όταν μένουμε ακίνητοι για πολλή ώρα. 6...Αφαιρούμε τη σχάρα ή την μπαγκαζιέρα από την οροφή όταν δεν μεταφέρουμε κάποιο φορτίο, γιατί διαφορετικά αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση και κατά συνέπεια και η κατανάλωση. 7.
Φροντίζουμε ώστε το πορτ μπαγκάζ μας να είναι όσο το δυνατόν πιο άδειο. Δεν υπάρχει, για παράδειγμα, κανένας λόγος να έχουμε μαζί μας αντιολισθητικές αλυσίδες το καλοκαίρι. Μεγαλύτερο βάρος, μεγαλύτερη κατανάλωση. 8...Αποφεύγουμε το air condition όταν κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες (έως 50 km/h). Η χρήση του αυξάνει την κατανάλωση. Σε μεγάλες ταχύτητες, όμως, είναι προτιμότερο να το θέτουμε σε λειτουργία και να κλείνουμε τα παράθυρα, γιατί αλλιώς αυξάνεται πολύ η αεροδυναμική αντίσταση. 9.. Ελέγχουμε τακτικά (σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή) τις πιέσεις των ελαστικών μας. Χαμηλότερη πίεση στα λάστιχα, μεγαλύτερη κατανάλωση. 10.Στο ταξίδι, η λογικότερη σχέση κατανάλωσης /χρόνου ταξιδιού είναι στα 120 έως 140 km/h. Εννοείται ότι στο κιβώτιο επιλέγουμε τη μεγαλύτερη σχέση (5η ή 6η ή 7η, ανάλογα με το αυτοκίνητό μας), ώστε οι στροφές του κινητήρα να είναι οι λιγότερες δυνατές. Χαμηλότερη ταχύτητα σημαίνει χαμηλότερη κατανάλωση. 11.Εμπιστευόμαστε τους υπολογιστές ταξιδιού και τις ενδείξεις που δείχνουν, οι οποίες μας βοηθούν να βλέπουμε πόση (λίγη ή πολλή) βενζίνη καταναλώνουμε.
i-diadromi
Via
Tags
Νέα