Περικλής Λιανός: «Ο θεατής είναι ο αποδέκτης και συνομιλητής των ονείρων μου»


Κουβέντα στην «αυλή»… με τον ηθοποιό Περικλή Λιανό, από την θεατρική παράσταση «Το Γονεοτροφείο» στο Θέατρο NOUS

Τι ήταν αυτό που σας ώθησε ν’ ασχοληθείτε με την υποκριτική;

Η Ανάγκη να δημιουργώ άλλους κόσμους, έξω από την πραγματικότητα που δεν μου άρεσε ποτέ. Το να δίνω "πνοή" και υπόσταση σε χάρτινους ήρωες.

 

Τι σας έκανε να συμμετέχετε στην παράσταση «Το Γονεοτροφείο»  & ποιος είναι ο ρόλος σας σε αυτή;

Το ίδιο το έργο, είναι υπέροχο, ο ρόλος, ο σκηνοθέτης και όλοι οι συνεργάτες που είναι εξαιρετικοί. Ερμηνεύω τον Σάββα, τον επιστάτη, ένα γλυκό, δοτικός άνθρωπος που θέλει να βοηθάει πάντα τους άλλους. Μου αρέσει πολύ.

 Ταυτίζεται η φιλοσοφία της παράστασης με το σήμερα; Πόσο ευεργετικά λειτουργεί στον ψυχισμό ενός παιδιού;

Σίγουρα, γιατί αυτό που βγαίνει από το έργο και την παράσταση είναι ότι μόνο με αγάπη, σεβασμό και αποδοχή του άλλου, μπορεί να ευτυχήσει ο άνθρωπος.

 Θα μπορούσε να ήταν μια έκφραση της «καθημερινότητας»  των παιδιών μας;

Απόλυτα. 

Ποιο μήνυμα – κάλεσμα, θα «στέλνατε» στους μικρούς μας «φίλους» ώστε να δουν αυτή την παράσταση;

Να έρθουν να δουν μια παράσταση που "μιλάει" για το πως να συνυπάρχουν με άλλους ανθρώπους.

 Τι πρέπει να περιλαμβάνει κατά τη γνώμη σας, μια καλή παιδική παράσταση;

Επαγγελματισμό, καθόλου διδακτισμό και να αφήνει την φαντασία των παιδιών να οργιάζει.

 

Τι σημαίνει η λέξη «σανίδι» για εσάς και τι «θεατής»;

Ο χώρος που υλοποιώ τα όνειρά μου, που συντελείται η ποιητική μεταμόρφωση. Ο θεατής είναι ο αποδέκτης και συνομιλητής των ονείρων μου. 

Αν σας όριζαν για λίγα λεπτά της ώρας «πρέσβη» της ελληνικής παιδικής θεατρικής σκηνής, ποια παράσταση θα προτείνατε στους ξένους και γιατί;

Μόνο τη δική μας μπορώ να προτείνω γιατί αυτή ξέρω. Δυστυχώς δεν έχω δει άλλες παραστάσεις λόγω υποχρεώσεων.

 Ποιος είναι ο αγαπημένος σας παιδικός θεατρικός συγγραφέας;

Είναι αρκετοί, ο Ευγένιος Τριβιζάς, Ο Χρήστος Δασκαλάκης φυσικά, η Άλκη Ζέη, η Ζωρζ Σαρρή. 

Ποια είναι η αγαπημένης σας ατάκα;

Από το έργο; "Να σε αγαπάμε όπως είσαι, γι’ αυτό που είσαι, από σήμερα και για πάντα".

 Αν σας ζητούσε ένα παιδί μια συμβουλή, τι θα του λέγατε;

Να αγωνίζεται να πραγματοποιήσει τα όνειρά του και να μην παραιτηθεί. Να σέβεται τους άλλους και το περιβάλλον. 

Θα σας δούμε και κάπου αλλού φέτος; Ποια είναι τα «άμεσα» σχέδιά σας;

Παίζω στον "Καπετάν Μιχάλη" τού Νίκου Καζαντζάκη στο θέατρο ΑΛΚΜΗΝΗ και μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων ξεκινάω πρόβες σε άλλο έργο.

 Γεννήθηκε στο Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας το 1963. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδη (1984) και της Νομικής Σχολής Αθήνας. Έλαβε μέρος σε σεμινάρια για την υποκριτική τέχνη με τους Μίνωα Βολανάκη, Μίρκα Γεμεντζάκη, Τάπα Σουντάνα, Γιάννη Ρήγα (οργανισμός Εστία).

Στο θέατρο έπαιξε στις παραστάσεις που ακολουθούν: στο θέατρο ΟΡΒΟ «Μπομπιρομπόμπιρες» Γ. Νεγρεπόντη [ομάδα ΘΕΜΕΛΙΟ, Ν. Βασταρδή] & ‘’Τα μάγια της Πεταλούδας’’ Φ. Γ. Λόρκα [Άλκηστις Γάσπαρη].

Με το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας ‘’Θεσσαλικό Θέατρο’’ στο έργο ‘’Γενικός Γραμματέας’’ του Η. Καπετανάκη σκην. Γ. Θεοδοσιάδη.

Με το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων στα έργα ‘’Χαρτοπαίκτης’’ του Μ.Χουρμούζη σκην. Κ. Νταλιάνη και «Χρυσό Κλειδί» του Α. Τολστόι σκην. Γ. Καλαντζόπουλου.

Με το «ΑΝΤΙΘΕΑΤΡΟ» στο έργο «Εντα Γκάμπλερ» του Ε. Ιψεν σκην. Μ. Ξενουδάκη [συμμετοχή στο διεθνές φεστιβάλ ΙΨΕΝ στο Όσλο]. Στο θέατρο «ΑΘΗΝΩΝ».

Θίασος Κατερίνας Μαραγκού στα έργα ΄΄Καλοκαίρι και Καταχνιά’’ του Τ. Ουίλλιαμς και ‘’Αγρίμι’’ του Ζ. Ανούιγ σε σκην. Γ. Μαργαρίτη. Έπαιξε στο έργο ‘’Τσέντσι’’του Π. ΜΠ. Σέλλευ σε σκην. Γ. Γραμματικού. Επίσης στο έργο ‘’Η παμπόνηρος και η ενάρετος’’ του Σοφ. Καρύδη σκην. Τ. Τζαμαργιά. Στο θέατρο ‘’ΑΘΗΝΑ’’ στο έργο ‘’Το Αταίριαστο Ζευγάρι’’  του Νηλ Σάιμον θίασος Π. Φιλιππίδη-Τ. Χαλκιά σκην. Δ. Χρονόπουλος.

Στο Δημοτικό Θέατρο Καλλιθέας στο έργο ‘’Σύνδρομο Σαμπάνιας’’σκην. Κ. Νταλιάνης. Στο ‘’Απλό Θέατρο΄΄στο έργο ‘’Φεγγάρι για Καταραμένους’’ του Ε.Ο΄ΝΗΛ σε σκην. Αντώνη Αντύπα. Επίσης στα έργα ‘’Καπέλο από Ψάθα Ιταλίας’’ του Ε. Λαμπίς θέατρο ‘’Καρέζη’’ θίασος Χ. Ρώμα, ‘’Σεσουάρ για δολοφόνους’ ’των Μπ. Τζόρνταν και Μ. Αμπραμς σε απόδοση Θ. Πετρόπουλου και σκηνοθεσία Κ. Αρβανιτάκη, ‘’Φούστα –Μπλούζα ’’Θ. Παπαθανασίου-Μ. Ρέππα, σκην. Α. Αντωνόπουλου, ’’Πραγματικότητα’’ Κλαίρης Λιονάκη σκην. Δημήτρης Φοινίτσης, ’’Υψηλή μαγειρική των σχέσεων’’ Βίλης Σωτηροπούλου σκην. Κυριακής Σπανού, ’’Οι πιο δυνατοί’’ διασκευή του έργου του Α. Στρίνμπεργκ. σκην. Δημ. Φοινίτσης, ’’Βασανίζομαι’’ του Αντώνη Τσιπιανίτη, σκην. Κατερίνα Πολυχρονοπούλου.

’’Συμπέθεροι απ’ τα Τίρανα’’ Θ. Παπαθανασίου-Μ. Ρέππα, ’’Οι 12 Ένορκοι’’Reginald Rose, σκην .Κωσταντίνας Νικολαίδη, ’’Η Μελωδία της Ευτυχίας’’ Richard Rodgers, σκην. Θέμις Μαρσέλλου, ’’Το Καπλάνι της βιτρίνας’’ Αλκης Ζέη, σκην. Ανδρομάχης Χρυσομάλλη, ’’TATOOLAND’’ Μηνά Βιντιάδη, σκην. Κερασίας Σαμαρά, ’’Ανύπαρκτοι φίλοι’’ Αλαν Εικμπουρν, σκην. Κωσταντίνας Νικολαίδη. ’’O άνθρωπος στη Σοφίτα’’ Τίμοθυ Ντέιλι σκην. Γλύκας Στόιου. ’’Γκυγιώμ, Γλυκιά μου’’ Γκυγιώμ Γκαλιέν, σκην. Άννας Χατζησοφιά.

’’Ο Φίλος μας ο Λευτεράκης’’ Αλέκου Σακελλάριου σε διασκευή Ρέππα-Παπαθανασίου. ’’Το όνειρο του Σκιάχτρου’’ Ευγένιου Τριβιζά, σκην. Γιάννης Παπαθανασίου-Σπύρος Καψύλης. ’’Το όνειρο της διπλανής πόρτας’’ Νηλ Σάιμον, διασκευή Μ.Ντενίση, σκην. Μανώλης Ιωνάς. ’’Προάστιο Νέου Φαλήρου’’ Δημ. Κεχαίδη, σκην. Αθηνά Κεφαλά. ’’Ο Καπετάν Μιχάλης’’ Ν.Καζαντζάκη, διασκευή Κωνσταντίνας Νικολαΐδη και Μανώλη Ιωνά, σκην. Μανώλης Ιωνάς.

Έχει λάβει μέρος σε 25 τηλεοπτικές σειρές στη δημόσια και ιδιωτική τηλεόραση όπως, Υπερμνησία, Σκληρά καρύδια, Μαντάμ Σουσού, Αναγέννηση ενός Έθνους, Χάι-Ροκ, Λαβ Σόρρυ, Ο Πέτρος και τα κορίτσια του, Το φτερούγισμα του γλάρου, Αέρινες σιωπές, Βιζυηνός, Το Καφέ της Χαράς, Απόδραση, Ποιός μας πιάνει;, Steps, κα.

Έχει παίξει σε 15 ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, όπως ‘’Η εποχή των δολοφόνων Ν. Γραμματικού, ‘’Το τέλος εποχής’’ Α. Κόκκινου, ’’Το Χάος’’ Ν. Γραμματικού, ’’Ελευθέρας βοσκής’’ Γ. Καρκανέβατου, ’’Καικτσής’’ Μπικέτ Ιλχαν, κα.

Έχει ακόμα λάβει μέρος σε πλήθος μεταγλωττισμένων σειρών, «ζωντανό» και κινούμενα σχέδια. Γνωρίζει Αγγλικά και Ιταλικά.

 

Για τον ΑΥΛΟΓΥΡΟ και τον Παύλο Ανδριά

ΠΗΓΗ


Νεότερη Παλαιότερη