Από το Ντιτρόιτ έως τη Σαγκάη αυτοκινητοβιομηχανίες και κυβερνήσεις έχουν επενδύσει στην υπόσχεση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων ότι θα προσφέρουν πιο καθαρές και
πιο ασφαλείς μετακινήσεις.Οι ευρωπαϊκές χώρες και η πολιτεία της Καλιφόρνιας έχουν ορίσει προθεσμία το 2035 για τον τερματισμό κάθε πώλησης νέων επιβατικών οχημάτων εσωτερικής καύσης. Και αρχής γενομένης από το νέο έτος, ένα κύμα νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων από ηλεκτροκίνητα φορτηγά μέχρι τα λεγόμενα οχήματα ελεύθερου χρόνου, τα γνωστά ως SUV, θα κάνουν την εμφάνισή τους στις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου.
Επικρατεί, ωστόσο, διάσταση απόψεων ανάμεσα στα στελέχη της βιομηχανίας και στους αναλυτές της σε ό,τι αφορά το πότε θα μπορέσουν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να καταλάβουν τη μισή από την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων. Δεν συζητάμε καν να καταλάβουν το σύνολό της και να υποκαταστήσουν πλήρως τα συμβατικά αυτοκίνητα.
Στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, τα ηλεκτροκίνητα έχουν καταλάβει περίπου το 21% της αγοράς. Στην Ευρώπη αντιπροσωπεύουν το 12% του συνόλου των πωλήσεων επιβατικών οχημάτων. Αλλά στις ΗΠΑ το μερίδιό της δεν υπερβαίνει το 6%.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών της βιομηχανίας και αναλυτών της αγοράς, ανάμεσα στους παράγοντες που εμποδίζουν τους καταναλωτές να αγκαλιάσουν ευρύτερα τα ηλεκτροκίνητα είναι η ανεπάρκεια υποδομών για γρήγορο ανεφοδιασμό.
Εξίσου καθοριστικό είναι και το αυξανόμενο κόστος των μπαταριών για το οποίο ευθύνονται οι ελλείψεις πρώτων υλών αλλά και η αβεβαιότητα που περιβάλλει το κατά πόσον θα συνεχιστούν οι κρατικές επιδοτήσεις, καθώς αυτές έδωσαν ώθηση στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων στις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, συμπεριλαμβανομένων της Κίνας, της Ευρώπης και των ΗΠΑ.