Στον ανακριτή αναμένεται να οδηγηθεί σήμερα το μεσημέρι, Σάββατο (4/3), ο σταθμάρχης της Λάρισας, προκειμένου να απολογηθεί για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα
Τέμπη.Σε βάρος του 59χρονου έχει ασκηθεί δίωξη σε βαθμό κακουργήματος για ανθρωποκτονία και πρόκληση σωματικών βλαβών κατά συρροή από αμέλεια, αλλά και για διατάραξη συγκοινωνιών.
Ωστόσο, σε μία αποκάλυψη προχώρησε η ΕΡΤ και η Έλενα Αποστολίδου για τους μοιραίους διαλόγους που είδαν το φως της δημοσιότητας πριν το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη ανάμεσα στον σταθμάρχη της Λάρισας και τον μηχανοδηγό του μοιραίου τρένου.
Οι πληροφορίες της ΕΡΤ αναφέρουν ότι στο επίμαχο ηχητικό ντοκουμέντο ακούγονται τέσσερις φωνές κι όχι τρεις.
Όπως μετέδωσε η ρεπόρτερ της ΕΡΤ από δική της πηγή, και βέβαια μένει να διερευνηθεί, στη συνομιλία αυτή εκτός από τις φωνές του σταθμάρχη της Λάρισας, του μηχανοδηγού του μοιραίου τραίνου και του κλειδούχου δηλαδή του υπαλλήλου του σιδηροδρομικού σταθμού, υπάρχει κι ένας δεύτερος μηχανοδηγός που σύμφωνα με πληροφορίες είναι αυτός που ρωτάει «Βασίλη φεύγω» και παίρνει την απάντηση από τον σταθμάρχη. Είναι ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας από Λάρισα για Βόλο και μιλάει στον μηχανοδηγό που είναι από τον Βόλο.
Σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, ο υπάλληλος του σιδηροδρομικού σταθμού που ρωτάει «Βασίλη να γυρίσω» και ο σταθμάρχης απαντάει «Όχι, όχι, άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564», πρόκειται για μια συνομιλία που γίνεται με τρένο που περιμένει από τα Παλαιοφάρσαλα να πάει στη Λάρισα και για αυτό του δίνει αυτή την οδηγία να πάει διαγώνια, δηλαδή να πάει στη γραμμή της Λάρισας.
Αυτό σημαίνει δύο πράγματα. Το πρώτο έχει να κάνει ότι είναι τέσσερις αυτοί που ακούγονται στο καταγραφικό που έχει έρθει στην επιφάνεια. Πρόκειται για το ηχητικό από το καταγραφικό από το σταθμό της Λάρισας. Το καταγραφικό έχει καταγράψει τις συνομιλίες που έχει ο σταθμάρχης της Λάρισας με μηχανοδηγούς αλλά και με τον υπάλληλο. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο μηχανοδηγός του μοιραίου τρένου άκουγε αυτές τις συνομιλίες. Άκουγε μόνο τον σταθμάρχη. Δεν σημαίνει ότι πήρε κάποια λάθος οδηγία .Αυτό που δεν έχουμε ακούσει τουλάχιστον σε αυτό που έχει έρθει στην επιφάνεια γιατί ενδεχομένως να υπάρχει ολόκληρη συνομιλία, είναι αν υπήρξε και ποια ήταν η απάντηση από τον μηχανοδηγό του μοιραίου τραίνου.
Το δεύτερο έχει να κάνει με την κίνηση εκείνη τη στιγμή που υπήρχε στις γραμμές του σταθμού της Λάρισας. Από ότι φαίνεται υπήρχε το μοιραίο τρένο, το επιβατικό που έκανε την από το σταθμό της Λάρισας θα συνέχιζε για τον επόμενο σταθμό που ήταν οι Νέοι Πόροι. Την ίδια στιγμή υπήρχαν άλλα δύο τρένα από Λάρισα για Βόλο. Περίμενε ο σταθμός της Λάρισας από Παλαιοφάρσαλα να έρθει στη Λάρισα, αλλά και το επίσης μοιραίο εμπορικό, το οποίο είχε ξεκινήσει από τους Νέους Πόρους στις 11:05, όπως έχει γίνει γνωστό, με προορισμό το σταθμό της Λάρισας, όπου είχαν μπει στην ίδια γραμμή με το μοιραίο τρένο και έγινε η σύγκρουση. Αυτό σημαίνει ότι υπήρχε πολύ μεγάλη κίνηση εκείνη την ώρα. Ήταν μια απαιτητική ώρα. Είχαν προηγηθεί και κάποια τεχνικά προβλήματα.
Αυτό αναδεικνύει, σύμφωνα πάντα με το ίδιο ρεπορτάζ, ότι ο σταθμός της Λάρισας, είναι ένας πολύ δύσκολος σταθμός που αφορά την κυκλοφορία, κοντά είναι και το μηχανοστάσιο και αυτό σχετίζεται και με την εκπαίδευση του σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος μόλις πριν από λίγες μέρες ανέλαβε καθήκοντα σταθμάρχη στη Λάρισα, που φυσικά σε αυτό δεν ευθύνεται ο ίδιος, αλλά ευθύνεται όλο το σύστημα της εκπαίδευσης που ορίζει το χρονικό όριο που θα πρέπει να εκπαιδευτεί.
Ωστόσο σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, όλες οι συνομιλίες που κάνει ο κάθε σταθμάρχης με κάθε μηχανοδηγό καταγράφονται με τρεις τρόπους:
- Στο βιβλίο τηλεγραφημάτων
- Στον εποπτικό πίνακα κυκλοφορίας
- Στο καταγραφικό συνομιλιών
Το επίμαχο ηχητικό ντοκουμέντο:
Μηχανοδηγός; Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει. Με 47 νούμερο περνάτε κόκκινο φωτόσημο εξόδου έως φωτόσημο εισόδου νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Βασίλη φεύγω;
Σταθμάρχης: Φεύγεις, φεύγεις.
Μηχανοδηγός: Έγινε, καλό βράδυ.
Σταθμάρχης: Καλή συνέχεια.
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Βασίλη, να γυρίσω;
Σταθμάρχης: Όχι, όχι άστο όπως είναι γιατί ακολουθεί το 1564.
Υπάλληλος σιδηροδρομικού σταθμού: Έγινε, καλώς, το αφήνω όπως είναι η διαγώνιος.
Το επαγγελματικό προφίλ του σταθμάρχη
Μόλις λίγες ημέρες βρισκόταν ως σταθμάρχης στον σταθμό της Λάρισας. Είχε εκπαιδευτεί νωρίτερα τόσο στην Καλαμπάκα όσο και στους Νέους Πόρους, όπου είχε αναλάβει σταθμάρχης και είχε εργαστεί για δύο ημέρες 22 και 23 Φεβρουαρίου. Στη συνέχεια πήγε ξανά στο σταθμό Λάρισας και από εκεί ξεκίνησε να εργάζεται.
Σχεδόν ένα μήνα ήταν η εκπαίδευσή του σύμφωνα με πληροφορίες και ανέλαβε καθήκοντα σταθμάρχη Λάρισας. Διευρινίζεται ότι δεν είναι μια διαδικασία που έχει κάποια εξαίρεση ή κάποιο μελανό σημείο. Είναι μια διαδικασία η οποία ορίζεται και τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα ως προς την εκπαίδευσή του, μέχρι να αναλάβει καθήκοντα.